|
|
||||
|
||||
|
"DET lyder tørt/kedeligt..."
...er vist standardsvaret når jeg fortæller jeg læser økonomi...
Er efterhånden ved at være en smule træt af at folk indirekte kalder mig Karen Kedelig, når jeg prøver fortælle om mit studie... Jeg synes jo pudsigt nok ikke det er kedeligt, for så havde jeg sq nok ikke holdt ud igennem adskillige vanskelige fag! Så jeg mangler et "snappy comeback"... Hvad siger andre når I fortæller om jeres studier og har I et svar der kan sætte folk en smule på plads uden fornærme dem for meget??
|
||||
|
||||
|
Har du også lagt mærke til hvor mange der bliver sådan helt tomme i blikket og fokuserer på uendeligt et sekund inden de svarer "det lyder da meget spændende" - sådan med helt apatisk stemmeføring så man ikke er i tvivl om at de IKKE synes økonomi ville være et spændende studie? |
|
|
||||
|
||||
|
Sig evt: "Det gør du også".
Nej jeg ved det ikke. Folk synes heldigvis næsten altid, at mit studie lyder spændende, så jeg er ikke trænet i at svare på det modsatte. Men det må godt nok være belastende at høre på.
|
||||
|
||||
|
Sig, at jo større indsigt man har i emnet, jo mere interessant er det!
Ofte skyldes det vel, at folk ikke aner hvad man reelt beskæftiger sig med på studiet. |
|
|
||||
|
||||
|
" jammen, så er det da heldigt det ikke er dig, som læser det
""jammen, jeg synes faktisk det er smadder spændende "det er da egentlig også en mærkelig reaktion. Jeg syntes heller ikke det lyder spændende at læse økonomi fordi jeg selv er så dårlig til det. Og netop derfor beundrer jeg dem der gør det fordi det må være brandhårdt.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Altså jeg er godt klar over der ikke bliver skrevet actionfilm om en økonom der opdager en model der ændrer/redder verden som Indiana Jones eller lignende - det tætteste vi kommer er en historie om en skizofren der får nobelprisen.... Det er heller ikke alle studier jeg tænker "wow - ophidsende" når jeg hører om dem - men det er bare lidt svært at komme igen på "det lyder tørt!"
|
||||
|
||||
|
Jeg oplever meget det samme, når jeg siger, at jeg læser statskundskab. Jeg synes egentlig ikke, jeg selv har behov for et snappy comeback og jeg synes også, det er at tage det for personligt, hvis man indirekte føler sig kaldt kedelig.
Jeg plejer bare at sige "ja, men sådan er der jo så meget. Jeg synes, det er spændende."
|
||||
|
||||
|
Hvis de siger at det lyder tørt kan du jo komme igen med en "så er det heldigt jeg er så saftig
"
|
||||
|
||||
|
jeg ville nok sige (med meget ironisk stemme) 'Jamen det ER det da virkelig også.. det er da DERFOR jeg læser på 5. semester nu'
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men at jeg synes det er smadder spændende (oftest - der ER fag jeg godt kunne undvære) synes jeg egentlig giver sig selv - ellers er det ikke et studie man kommer igennem - ganske som jeg ikke forestiller mig man kommer igennem dansk, historie, medievidenskab, jura, idræt osv uden man synes det er spændende...
| Bookmarks |
| Tråd Menu | |
| Visninger | |
|
|