|
|||||||
| Vis Afstemningsresultater: Skal efterlønnen fjernes eller bevares? | |||
| Blå stue: Efterlønnen skal væk, og det kan kun gå for langsomt |
|
29 | 29,90% |
| Blå stue: Efterlønnen burde fjernes, men det lader sig nok ikke gøre |
|
3 | 3,09% |
| Blå stue: Efterlønnen skal bevares. Rør ikke ved den. |
|
13 | 13,40% |
| Blå stue: Jeg ville gerne bevare efterlønnen, men det lader sig desværre nok gøre |
|
2 | 2,06% |
| Rød stue: Efterlønnen skal væk, og det kan kun gå for langsomt |
|
23 | 23,71% |
| Rød stue: Efterlønnen burde fjernes, men det lader sig nok ikke gøre |
|
6 | 6,19% |
| Rød stue: Efterlønnen skal bevares. Rør ikke ved den. |
|
14 | 14,43% |
| Rød stue: Jeg ville gerne bevare efterlønnen, men det lader sig desværre nok gøre |
|
7 | 7,22% |
| Deltagere: 97. Du må ikke stemme i denne afstemning | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Tråd Menu | Visninger |
|
|
||||
|
||||
|
Efterløn - skal den afskaffes?
Mange gange har det været foreslået at der skal gøres noget ved efterlønnen.
Poul Nyrup havde jo en uheldig episode hvor han lovede under valgkampen at han ikke ville røre ved den. Og det er snart... 10 år siden? Hvad mener du?
|
||||
|
||||
|
Arg! Jeg har glemt et "ikke" i fjerde/ottende svar!
Jeg ville gerne bevare efterlønnen, men det lader sig desværre nok IKKE gøre
|
||||
|
||||
|
Nu bryder jeg mig generelt ikke om at jeg skulle tilhøre "rød stue" da jeg ikke just ser frem til at få Thorning og Søvndal til magten, men jeg har naturligvis svaret at efterlønnen skal væk.
|
||||
|
||||
|
Efterlønnen burde afskaffes med virkning fra i aften klokken 20:00. Jeg er træt af at se fuldt arbejdsdygtige mennesker fra mine forældres generation tage fem års samfundsbetalt ferie fra deres bløde, ikke-stressende velfærdsstatsjobs før pensionen, mens de yngre generationer får at vide, at de skal arbejde som aldrig før for at betale for græshoppegenerationens otium.
Nå ja: Og så må vi ikke ryge, ikke drikke, ikke glemme at motionere, ikke spise for meget fedt, ikke komme til skade og ikke stille spørgsmål, for vi skulle jo nødigt gå hen at dø, før vi er færdige med at yde for samfundet. Til efterlønsgenerationen: Fuck jer, parasitter!
|
||||
|
||||
|
Efter min mening, burde efterlønsordningen kun være til dem, som reelt er nedslidte. Derfor bør den reformeres på en måde, så alle 60-årige, der vil gå på efterløn, bliver undersøgt, for at vurdere deres almene tilstand. Hvis de bliver vurderet til at kunne være på arbejdsmarkedet indtil de er 65, så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor min generation skal betale for de 60-65-åriges 5 års betalte ferie, som Harry Organs også er inde på.
Derfor kan man vel næsten kalde mit forslag for en slags førtidspension? Et andet aspekt, der er værd at overveje er, om efterløn ikke skal være mere tilladt, hvis der er meget arbejdsløshed. Hvis der mangler tømrer og vi har en 20-årig arbejdsløs, nyuddannet en af slagsen sat overfor en 60-årig der har et job (og som gerne vil på efterløn) bør den 60-årige have lov til at gå på efterløn så den 20-årige kan få jobbet. - Hellere at vi betaler efterløn til en, der har været på arbejdsmarkedet længe, end at vi betaler kontanthjælp til en gut, der skal til at starte sit voksne liv.
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
"Rød stue: Efterlønnen skal væk, og det kan kun gå for langsomt"
Jeg opfatter mig ikke som "rød stue", men jeg går ud fra at de radikale stemmer regnes med til den for indeværende. Der er vel også et signal i at der kommer modstand mod efterlønnen fra "rød stue" - at man så ikke kan se det er fra en rabiat radikal gør jo ikke noget
|
||||
|
||||
|
Synes at folk der vil på efterløn burde blive lægeligt vurderet ( af deres egen læge) så kan de få en nedslidt erklæring og få lov at gå på efterløn. Synes ikke det minder om invalide pension for ikke alle er tilmeldt ordningen.
I mange fag er folk helt ødelagte og kan ikke arbejde mere. Jeg er ikke selv tilmeldt for jeg er kontormus og regner derfor ikke med at være slidt op. Fuldstændigt rørelige mennesker må sq arbejde til de går på pension. Harry_Organs: Synes ikke det er at snylte folk går jo selv og betaler til ordningen. Er folk nedslidte skal de have lov.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Når det er sagt, så vil jeg GERNE betale for at nedslidte kan få et tidligt otium, helt sikkert.
|
||||
|
||||
|
Væk med den, så hurtigt som muligt! Den er unødvendig og den underminerer vores velfærd.
| Tråd Menu | |
| Visninger | |
|
|