|
|
||||
|
||||
|
Cafè
I den by hvor jeg bor er der en håndfuld restauranter, men vist ingen Cafè. Imidlertid kommer der en i løbet af året.
Så er mit spørgsmål; Hvad er egentlig forskellen på en restaurant og en cafè ?
|
||||
|
||||
|
En café er et sted man mest kommer for at se smart ud mens man spiser en burger til overpris.
På en restaurant kommer man for at få et ordentligt måltid mad.
|
||||
|
||||
|
Hmm, jeg vil mene at en café er en light-version af en restaurant. Menuen er mindre og mere simpel, og der er slet ikke samme service som på en restaurant. På caféer er det fx ikke unormalt at man selv går i baren hvor man bestiller, betaler og bærer kaffen med ned selv.
"Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb." - Jer. 29:11 Sådan er reglerne! |
|
|
||||
|
||||
|
McAfe
Citat:
|
||||
|
||||
|
Citat:
En café er et sted hvor man får noget at drikke og måske et lettere måltid, snack - sandwich el. lign., en Restaurant er et sted med dug på bordet, tjenere, menukort og flere retter mad og hvor man kun kommer for at spise.
|
||||
|
||||
|
Citat:
Det vil jeg også mene
|
|
|
||||
|
||||
|
En café dumper man tit ind på, fordi man lige har lyst til noget at spise og drikke.
Et restaurantbesøg har man tit bestemt på forhånd. Jeg udelukker ikke, at det omvendte forekommer, men det ovennævnte er det mest almindelige, mener jeg. Det er dog vist mere almindeligt, at man bestemmer sig for at tage hen på en café, end det er at lige dumpe ind på en restaurant. På en restaurant kan man få et godt måltid mad, ofte flere retter. En café er som regel lagt an på det hurtige, et kop kaffe og kage, et frokostmåltid eller et enkelt men godt aftenmåltid. Så kan man næsten altid kende forskel på de to på størrelsen af bordene og mageligheden af stolene. |
|
|
||||
|
||||
|
Flydende grænser
Citat:
Iøvrigt forbinder jeg en grillbar, - whatever-bar med et sted hvor man indtager måltidet stående a-la pølsevognen, men det gælder jo heller ikke altid. F.eks. passer det jo ikke til McDonald`s. Kan der være en grænse ved spiritusbevilgning eller ej?
|
||||
|
||||
|
Citat:
-en tjener/servitrice -dug på bordet -bestik -maden serveres på tallerkener VED bordet -en tjene/afrydder fjerner det brugte bestik. DER falder McD håbløst igennem og derfor finder jeg betegnelsen "famillierestaurant" dybt latterlig. Cafeteria måske? Der henter man selv maden og rydder (normalt) også op efter sig.
|
|||
|
|||
|
Uden at vide det, så tror jeg det har noget med køkkenpersonalets uddannelse at gøre? Fx hørte jeg engang at et brasserie - var en cafe, men med en uddannet kok..
Men igen, jeg ved intet om det
| Bookmarks |
| Tråd Menu | |
| Visninger | |
|
|