|
|
||||
|
||||
|
Næsespray
Hey
Hvordan er det med næsespray og graviditet? Der må være nogen af de skønne damer der har lidt erfaring. Min kæreste er halv på vej til døgn apoteket..jeg kan slet ikke ha' det snot mere. Blev forkølet mandag og har været syg og siden igår morges har jeg været helt tilstoppet ØV. |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg ved ikke om du må tage det, men en anden info. Køb det på tanken eller noget, der har de som regel håndkøbsmedicin. Så slipper i for natgebyret på apoteket
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men ellers tak for tippet.
|
|
|
||||
|
||||
|
Der er delte meninger om næsespray... nogen siger god for det og andre fraråder det helt. En af grundene til det nok bliver frarådet er fordi det kan påvirke fosterets puls...lidt ligesom hvis man ryger en cigaret.
Jeg lå ret syg sidste måned med lungebetændelse og en mega forkølelse, så der brugte jeg alså næsespray for i det hele taget at kunne trække vejret. Jeg vil sige at så længe man holder sig til de 3x dagligt i højst 10 dage (Otrivin) så sker der alså ikke det store ved det. Prøvede saltvandsspray men det hjalp overhovedet ikke
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Du kunne også bruge en næseskyller og skylle godt igennem med lunken saltvand. Det overraskede i hvert fald mig, hvor effektivt det var.
Jeg lider ind imellem af bihulebetændelse og kan normalt ikke få luft gennem næsen, men det har næseskylleren afhjulpet på bedste vis
|
|||
|
|||
|
Da jeg var gravid blev jeg mega forkølet og da jeg ikke ku holde det ud længere ringede jeg til lægen som sagde at næsespray var okay at tage så længe jeg ikke tog mere end det er stod på pakken. Men ring til din læge og hør hvad han/ hun siger hvis du er det mindste i tvivl...
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har lige været på næsespray og måtte efter 10 dage ringe til lægen for jeg kunne ikke få luft uden sprayen og så sover man jo af helvede til. Jeg kom derfor til næselæge, som kunne fortælle mig at en bivirkning af graviditet kan være hævede slimhinder og jeg skulle stoppe med at bruge næsesprayen. Hun gav mig så noget andet spray værk, som jeg skal bruge i 2-3 uger, og er der ikke sket en ændring skal jeg komme igen. Det skal lige siges at jeg var fuldstændig stoppet og måtte bruge den almindelig næsespray for først at få lidt luft så jeg kan bruge den nye næsespray, men her 1 døgn efter har jeg heldigvis næsten ingen problemer. Jeg fik dog at vide at det kan være jeg kommer til at bøvle med det resten af graviditeten (er 20+3), og det kan blive værre til slut....ak ja, og så siger man det ikke er en sygdom at være gravid
|
|
|
||||
|
||||
|
Det endte med min kæreste kom hjem med saltvands spray..der absolut INGEN effekt havde..hvilket resulterede i et mindre hormontrip med jeg var pænt ligeglad..jeg skulle bare bruge en næsespray..så han gik modvilligt ned på tanken om kom hjem med sådan en også...Jeg var nærmest lykkelig da jeg så den...
og ville gemme den til sovetid...hvor jeg så på en mirakuløs måde havde fået luft gennem det ene næsebor..så jeg har indtil videre droppet den..det er lidt bedre idag. Men godt nok en sej omgang.snkkh: Nej det er jo IKKE en sygdom... |
|
|
||||
|
||||
|
Der står på næsesprayen at man ikke må bruge det som gravid...
Jeg gik 1 uge for noget tid siden og var MEGET tilstoppet, det udviklede sig efterhånden til en meget smertelig bihule-et-eller-andet - Og SÅ kom næsesprayen altså i brug. Jeg holdte det på max 2 gange dagligt, men man skal jo også vurdere om tilstanden kan udvikle sig... Jeg får sådan en omgang HVERT forår. Det tager normalt 3-4 dage og så er jeg ovenpå igen, denne gang har det taget 2-3 uger fordi jeg ikke bare startede ud med næsesprayen. Så jeg ville bare gøre det
| Tråd Menu | |
| Visninger | |
|
|