Gå til indhold

Billede
- - - - -

Min bil skal skrottes - hvad med forsikring/indregistrering?

• Låst emne Emnet er låst
8 svar på dette emne

#1 PBC4

PBC4

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 879 Beskeder:

Skrevet 12 december 2007 - 13:07

Vores gamle bil (peugeot 205 fra 87) skal skrottes - desværre lige efter vi har smidt 3400 kr. efter den i mekanikerregning.... suk.

Jeg fik så at vide af mekanikeren at det bedst kunne betale sig at bruge Galten Ophug http://www.skrotbil.dk(jeg bor i Århus) Der giver de 1500 kr. for at skrotte den.

Mit spørgsmål er så:

Hvordan skal man melde at man skrotter sin bil? Mht. forsikring, indregistrering osv.??

På forhånd tak for hjælpen :wave2:
The truth, the whole truth and nothing but the truth!!!

!Hulepigen er min debatmentor!

#2 T38

T38

Debatitis ramt bilnørd .........

• Medlemmer
  • 10.615 Beskeder:

Skrevet 12 december 2007 - 13:13

Vores gamle bil (peugeot 205 fra 87) skal skrottes - desværre lige efter vi har smidt 3400 kr. efter den i mekanikerregning.... suk.

Jeg fik så at vide af mekanikeren at det bedst kunne betale sig at bruge Galten Ophug http://www.skrotbil.dk(jeg bor i Århus) Der giver de 1500 kr. for at skrotte den.

Mit spørgsmål er så:

Hvordan skal man melde at man skrotter sin bil? Mht. forsikring, indregistrering osv.??

På forhånd tak for hjælpen :wave2:

Du tager bilen med ud til ophuggeren, medbringer registreringsattesten og et bevis på at du er ejer af bilen ( kørekort, sygesikringsbevis) . Du får en kvittering på at bilen er skrottet. Jeg er faktisk ikke helt sikker på om du får pengene af huggeren eller hvor de kommer fra - men jeg tror du får dem i hånden af huggeren???

T38

Reservedelspusher 

Hvem sagde bilnørd - om mig ?
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ??? :lol: 

#3 anne-lisehansen

anne-lisehansen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.862 Beskeder:

Skrevet 12 december 2007 - 13:17

ja og forsikring og vægtafgift tilbage, det fik vi for vores gamle bil.

#4 Fullbeard

Fullbeard

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 537 Beskeder:

Skrevet 12 december 2007 - 13:21

Jeg har lige fået skrottet en af vores.

Du tager bilen med til en godkendt ophugger, medbring registreringsattesten.

Du skal så skrive under på en "attest" får pengene udbetalt.
Ophuggeren sørger så for at afmelde bilen og aflevere nummerplader, forsikringen går automatisk, da de får besked fra centralregistret.

Nemt og ligetil.
Biavler :savl:
Den er klog, som ved, hvad han ikke ved.

#5 Gertyjensen

Gertyjensen

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 653 Beskeder:

Skrevet 12 december 2007 - 23:47

ja og forsikring og vægtafgift tilbage, det fik vi for vores gamle bil.

jep -de mdr der er forudbetalt får man tilbage:rocker:

#6 PBC4

PBC4

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 879 Beskeder:

Skrevet 13 december 2007 - 08:00

Tak for hjælpen - jeg har været i kontakt med ophuggeren - det lader til at være supernemt. Vi får bilen kørt væk idag, så det er jo fint - og så vil jeg bare gå og glæde mig til at få en check ind af døren - plus det løse fra forsikring og vægtafgift.

Men jeg er så kommet til at tænke på vores FALCK-abonnement - det gælder jo også for et år af gangen - for vores vedkommende til august - kan vi bare beholde det og så oplyse når vi får en ny bil?? Eller skal man afmelde det og så melde sig til igen?
:wave2: :wave2:

#7 plattapuss

plattapuss

Den rene engel

• Medlemmer
  • 41.104 Beskeder:
  • LocationHorsens

Skrevet 13 december 2007 - 18:53

Tak for hjælpen - jeg har været i kontakt med ophuggeren - det lader til at være supernemt. Vi får bilen kørt væk idag, så det er jo fint - og så vil jeg bare gå og glæde mig til at få en check ind af døren - plus det løse fra forsikring og vægtafgift.

Men jeg er så kommet til at tænke på vores FALCK-abonnement - det gælder jo også for et år af gangen - for vores vedkommende til august - kan vi bare beholde det og så oplyse når vi får en ny bil?? Eller skal man afmelde det og så melde sig til igen?
:wave2: :wave2:

Hvad angår Falck-abonnementet, så kan i sagtens beholde det og oplyse når i får ny bil.

Det kan i gøre på nettet, adressen er selvfølgelig www.falck.dk

Sidst jeg gjorde det (marts 2007), skulle jeg bruge følgende oplysninger:

Den gamle bils registreringsnummer
Den nye bils model & årgang (fx VW Golf 1,6 årg 1988)
Den nye bils registreringsnummer

Om det så kan betale sig afhænger selvfølgelig af hvor hurtigt i får ny bil

Rigtige mænd laver rødhårede babyer :D

Zune 4. november 2009 :love: :love:

#8 PBC4

PBC4

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 879 Beskeder:

Skrevet 14 december 2007 - 07:54

Tak for svaret - jeg tror bare vi beholder det - vi har betalt for et år, (august-august) og jeg regner med at der max går 2 mdr. før vi får en ny. Min kæreste fik sit kørekort i går og er meget ivrig for at få sin egen bil...

#9 debidut

debidut

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.123 Beskeder:

Skrevet 14 december 2007 - 07:59

Sørg for at kontrolere at bilen bliver afmeldt. Man kan køre i en md. på en andens forsikring uden det er ulovligt. Mange gør det og kører billigt derved.
Frankie says, no more! :)

-The world is my oyster-