Gå til indhold

Billede
- - - - -

Studierabat til togbøder?

• Låst emne Emnet er låst
47 svar på dette emne

#41 lamoca28

lamoca28

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.284 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 15:26

Så du mener at bøden skal være mindre fordi priserne er for høje? Er det ikke lidt det samme som at sige at det er ok at snyde?

Jeg føler virkelig med dig for jeg synes det er rigtig synd at du bliver ramt af det når du ikke har gjort noget galt med vilje.
Men overfor folk der bevist snyder synes jeg det er ok med en høj bøde.

Ærlig talt, så synes jeg både billetpriserne og kontrolafgiften skal være lavere. Jeg synes der er en sammenhæng imellem de to, men selv om der ikke var så synes jeg allerede at 500 kr. er mange penge i bøde. Og hvis folk virkelig stadig kører sort så må der være en anden årsag end at bøden er for lav. Og jeg vil gerne tilføje at jeg synes altså heller ikke de høje billetpriser retfærdiggøre snyd men at jeg mere eller mindre godt kan forstå det. Men forståelse er absolut ikke det samme som at sige at det er OK.

Nu kørte diskussion lidt off topic, men jeg vil bare sige tak til alle dem som har "lyttet" til mig :lol:. Jeg har betalt afgiften - heldigvis har man 14 dage til det så den kunne lige vente til det nye år og januar SU udbetaling. Jeg gad ikke afdragsordningen da jeg synes det bare bliver ekstra dyrt med de ekstra afgifter, også må man jo bare spare ekstra meget i denne måned.

#42 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.557 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 15:31

^Jamen, igen vil jeg gerne påpege at jeg ikke bebrejder nogen andre end mig selv for at have "fumlet" med mit klippekort. Jeg er udmærket godt klar over at det er min egen skyld, og jeg kan også sagtens se at der ikke var nogen grund for kontrolløren at lade mig slippe.

Men derfor kan man godt FØLE at straffen er hårdere da man FØLER sig uskyldig. Rationelt eller ej. Men derfor siger jeg jo heller ikke at kontrolløren skulle have vist medfølelse og forståelse eller at DSB skal gøre forskel imellem de reelle snydere og uheldige "fumlere" som mig. Mit problem er det høje beløb og det dårlige økonomiske tidspunkt for mig - og den eneste grund til at jeg skrev om det var fordi jeg gerne ville vide lidt mere om reglerne - ikke fordi jeg ville beklage mig til alverden - se hvor tarvelig DSB har været mod mig! Derudover, så synes jeg godt nok også at det er voldsomt af DSB at have hævet beløbet endnu engang til de nu 750 kr Og det jeg mener med min sidste bemærkning er om DSB ikke skulle overveje om prisen på den offentlige transport har noget at gøre med at der er så mange som prøver at snyde dem - jeg går ud fra at det er grunden til det høje beløb og ikke fordi DSB blot vil tjene ekstra meget.

Med hensyn til afdragsordningen, så har jeg forstået det som om man skal betale ekstra 25 kr pr. afdrag? Også synes jeg heller ikke det er en særlig billig "service" men det må være det.

Undskyld, men jeg kan altså ikke se, at DSB har været tarvelige mod dig? Er du ikke ude i en gang selvynk her?

#43 lamoca28

lamoca28

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.284 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 15:39

Undskyld, men jeg kan altså ikke se, at DSB har været tarvelige mod dig? Er du ikke ude i en gang selvynk her?

Det kan godt være at jeg var uklar men min sætning "se hvor tarvelige..." var sarkatisk. Det jeg prøvede at sige var at jeg efterlyste hovedsageligt oplysninger mht DSBs regler og om der var studierabat og at det ikke var en ~puha, se hvor tarveligt jeg er blevet behandlet~ tråd. Som jeg gentageligt har sagt - men jeg ved at der er nogle som ikke læser hele tråden igennem så jeg gentager gerne mig selv - JEG BEBREJDER MIG SELV!

#44 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.557 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 15:44

Det kan godt være at jeg var uklar men min sætning "se hvor tarvelige..." var sarkatisk. Det jeg prøvede at sige var at jeg efterlyste hovedsageligt oplysninger mht DSBs regler og om der var studierabat og at det ikke var en ~puha, se hvor tarveligt jeg er blevet behandlet~ tråd. Som jeg gentageligt har sagt - men jeg ved at der er nogle som ikke læser hele tråden igennem så jeg gentager gerne mig selv - JEG BEBREJDER MIG SELV!

Nå, jamen, så siger vi da bare det!

#45 Mulzen

Mulzen

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 40.025 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 15:55

^Jamen, jeg klippede kortet og tabte det efterfølgende.

Jeg tvivler ikke på dig, men du skulle bare vide, hvor mange gange vi hører den begrundelse. Og ja, S-togsrevisorerne er superstrikse, de hører på 3 gange så meget som os ved fjerntogene.

Eller også kan hun takke dsb for det alene. Det er dem der har et problem med folk som kører sort - de vælger så at sende aben videre (ligesom alle andre butikker, ved jeg godt) fordi de ikke magter at fange sortkørere.

Ja ja, så siger vi det. :afro:

Og det tror jeg også folk forsøger på, men hvis du er turist eller ikke bruger systemet ofte så kan det altså være svært, og det er ikke altid man har mulighed for at få hjælp af dsb's ansatte.

Jeg synes de er for hårde, og det påvirker hvad jeg tænker om dsb (og movia) som selskaber. Jeg ser dem ikke som retfærdige eller hjælpsomme, men som grådige og hårde.

Hvert eneste tilfælde er en vurderingssag, men som udgangspunkt skal kunden have en kontrolafgift. Jeg er ikke ved s-togene (thank God!), jeg er ved fjerntogene, og jeg skriver ikke særligt mange afgifter - jeg sælger enten en ny billet MED tillæg eller sætter folk af i stedet, så de kan købe en ny billet og tage det næste tog.
Behandl folk, som du gerne selv vil behandles :)

Andreas 150805
Silje 150805
Ingrid 090909

Lækker Leandervugge med stativ sælges! Send pb :)

#46 lamoca28

lamoca28

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.284 Beskeder:

Skrevet 02 januar 2010 - 16:11

Jeg tvivler ikke på dig, men du skulle bare vide, hvor mange gange vi hører den begrundelse. Og ja, S-togsrevisorerne er superstrikse, de hører på 3 gange så meget som os ved fjerntogene.

Det tror jeg gerne på, derfor synes jeg heller ikke at kontrolløren skulle have ladet mig slippe. Jeg føler mig bare ekstra ramt fordi jeg rent teknisk set ikke prøvede på at snyde. I sidste ende er der ikke nogen forskel, jeg forventer ikke at blive behandlet anderledes og det blev jeg heller ikke. Men min oprindelig mening med tråden var bare at finde de rigtige oplysninger. Nu hvor jeg læser tilbage kan jeg godt høre at jeg er lidt melodramatisk, men jeg oprettede også tråden lige efter det var sket. Nu hvor jeg er "kommet over det", er der jo heller ikke så meget at sige end at jeg har fået betalt afgiften og så må jeg klistre klippekortet fast til hånden næste gang.

#47 Mavser

Mavser

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.630 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 03:42

Afgiften blev sat op fra 600 til 750 kroner for et år siden, men kun på s-tog, hos fjern er den stadigt kun på 600 kroner. Det skete fordi utroligt mange mennesker vælger at køre på røven med s-tog. Afgiftstigningen er kun en af de initiativer DSB har sat i værk for at fjerne gratisterne, der er også kommet øget kontrol og civilklædte kontrollører og det har alt sammen hjulpet meget. Så vidt jeg husker, har kontrollørerne ikke længere en kvote de skal opfylde, var det ikke kun et forsøg man kørte for år tilbage?

750 kroner ER mange penge, men det er nødvendigt for at afskrække folk fra at køre gratis. I andre lande har man andre afgifter, jeg bed mærke i at det kostede 10.000 kroner at ryge i et tog i London (eller var det i en bus?) - se DET var da en afgift der kunne mærkes!

#48 BeeingMyELF

BeeingMyELF

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.164 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2010 - 06:27

Haj

Så er der nok en glad person der har scoret et klippekort
på din bekostning

*BM*

Ændret af BeeingMyELF, 04 januar 2010 - 06:29.

Kronisk Single DrengeRøv med Gentle(S)Man's manér
Hellere 1 dag som ulv, end et liv, som et får!!!
Yo soy un listillo que usan traductor Google