Gå til indhold

Billede
- - - - -

ISO format - Afspilning af film?

• Venligst log ind for at besvare
8 svar på dette emne

#1 BeeingMyELF

BeeingMyELF

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.074 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 00:19

Haj

Indrømmet, jeg øffer stadig rundt og kan ikke finde ud, hvad jeg skal ende med.

En bekendt foreslog ISO filer.

Men, hvordan afspilles de og hvor meget fylder en DVD i ISO format?

Mener at have hørt om Deamon Tools kan noget med ISO filer, men også med afspilning af film?

*BM*
Kronisk Single DrengeRøv med Gentle(S)Man's manér
Hellere 1 dag som ulv, end et liv, som et får!!!
Yo soy un listillo que usan traductor Google

#2 20PrinceLight

20PrinceLight

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.875 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 00:22

Hvor opstår problemet?

Hvis du f.eks. henter en torrent, der bliver udpakket til en ISO-fil, så brænder du den bare, hvorefter alle DVD'ere kan afspille den.

Hvis du vil afspille den på computeren, kan du bare bede f.eks. winrar om at pakke ISO-filen ud, så får du to mapper (Audio og Video), og i video-mappen åbner du blot video_TS.iso-filen.

Eller, var det noget helt tredje, du ville vide?

[SIGPIC][/SIGPIC]

Netværk i Midtjylland

Hvad man ikke har i hovedet, må man have mellem benene.

#3 BeeingMyELF

BeeingMyELF

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.074 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 00:25

Haj

Hvor opstår problemet?

Hvis du f.eks. henter en torrent, der bliver udpakket til en ISO-fil, så brænder du den bare, hvorefter alle DVD'ere kan afspille den.

Hvis du vil afspille den på computeren, kan du bare bede f.eks. winrar om at pakke ISO-filen ud, så får du to mapper (Audio og Video), og i video-mappen åbner du blot video_TS.iso-filen.

1: Nej tak til ulovligheder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Læs oplægget igen.
Jeg vil netop udenom at skulle brænde dvd'en ud.
Det vil være lidt åndsvagt synes du ikke selv, når man lige har rippet sin samling fra DVD til HD?

Under genoplæsning af startindlæg vil du læse at jeg søger direkte afspilning!

*BM*
Kronisk Single DrengeRøv med Gentle(S)Man's manér
Hellere 1 dag som ulv, end et liv, som et får!!!
Yo soy un listillo que usan traductor Google

#4 20PrinceLight

20PrinceLight

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.875 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 00:58

Sikke da flot, du taler til folk. Husk din medicin ;)
  • D. kan lide dette

[SIGPIC][/SIGPIC]

Netværk i Midtjylland

Hvad man ikke har i hovedet, må man have mellem benene.

#5 Tobywan

Tobywan

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.243 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 08:06

VLC player kan afspille iso uden problemer, og uden at filen skal mountes til virtuelle drev osv.

Derudover er det bare generelt en rigtig god afspiller, som tager praktisk talt alle formater.

Hent den her:
VideoLAN - VLC media player, Open Source video framework for every OS!

#6 kriss3d

kriss3d

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.596 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 18:53

En ISO fil er en fil med flere filer der er pakket. Altså lidt som en zip fil. (sådan lige for at sammenligne det med noget)

En iso fil til en dvd fylder det samme som dvden. Den er altså ikke komprimeret men blot en masse filer pakket sammen til en fil. Det gør det nemmere at flytte en filstruktur.

Hvis du har en dvd du vil lave om til en iso kan de fleste brænderprogrammer lave den. F.eks Nero.
En iso fil kan pakkes ud og den kan brændes. Med Demon tools kan du (gratis) mounte den. Det vil sige at din computer tror at du har fået et nyt dvd drev med en dvd skive i. Det kan være ganske brugbart og er bestemt ikke mere ulovligt end en torrent fil er.
27.05.05 :genert: 25.11.05 The dawn of my new life.. :lun:
This sentence contains exactly threee erors.

#7 Tobywan

Tobywan

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.243 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 19:24

En iso fil kan pakkes ud og den kan brændes. Med Demon tools kan du (gratis) mounte den. Det vil sige at din computer tror at du har fået et nyt dvd drev med en dvd skive i. Det kan være ganske brugbart og er bestemt ikke mere ulovligt end en torrent fil er.

Det er bare ikke nødvendigt med den rigtige afspiller.

Jeg har eksempelvis også en netværksafspiller, som fint afspiller iso filer direkte over netværket uden at de manuelt skal mountes først - men det vil selvfølgelig også virke. Jeg synes bare det er lidt bøvlet, når nu ikke det er nødvendigt. Men det er selvfølgelig smart, hvis det er software man har med at gøre.

#8 Angelina

Angelina

Awesome!

• Medlemmer
  • 29.104 Beskeder:
  • LocationOdense

Skrevet 18 februar 2011 - 19:28

Hvor opstår problemet?

Haj

1: Nej tak til ulovligheder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Læs oplægget igen.
Jeg vil netop udenom at skulle brænde dvd'en ud.
Det vil være lidt åndsvagt synes du ikke selv, når man lige har rippet sin samling fra DVD til HD?

Under genoplæsning af startindlæg vil du læse at jeg søger direkte afspilning!

*BM*

Nu er torrent jo ikke = ulovligt ... der findes masser af lovlige torrents - også som ISO ... og 20prince giver dig faktisk et svar - og du giver ham et grimt svar som tak for hjælpen... den attitude er næppe den bedste hvis man ønsker at få hjælp fra andre...
- Angelina

#9 kriss3d

kriss3d

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.596 Beskeder:

Skrevet 18 februar 2011 - 21:51

F.eks er den nok hurtigste måde at hente en ny linux distro faktisk ofte via torrents. Desuden kommer alle Blizzards WoW updates ud på samme måde.
27.05.05 :genert: 25.11.05 The dawn of my new life.. :lun:
This sentence contains exactly threee erors.